Sunday, April 1, 2012

.: Dia Dihatiku,, Dia Idamanku :.

hai3x..
sy nk menulis jgk..
sy xley tidOw..

kebosanan + kemalasan = tak taw nk wt ape2 melainkan on9..

jejalan ler 1 blog member aq ney..
jupe ler ini..

Tadaaaaaaaa



Syaratnya terAMAT mudah utk difollOw

1- Buat satu entri berkenaan dengan tajuk kontest ini. Bagi yang belum kahwin tu bolehlah cerita mengenai pasangan hidup yang anda inginkan, bagi yang dah kahwin tu boleh  ceritakan tentang apa yang istimewanya pasangan anda di mata anda.
2- Letak banner di atas dan linkkan ke entri ini.
3- Tagkan rakan anda  :) (optional je)
4- Sudah siap!

ape yg ade dgn kontest ney.. ney first aq tyme join kontest.. sbb nye mesti ler hadiah ney.. hadiah smpingan tue aq xnk abek port.. admin.. pliss wt hadiah ney sbgai hadiah sagu hati.. :O hahaahahhahaha..


dalam ney mesti describe satu persatu calon dgn bagaimane pmilihannye.. kan3?? Opppss,, lari topik ler zalikha.. ohooiiiii.. 

*******************************

maka bermulalah satu cerita.. malam yang hening hendaknya,, aq duk sowg-sowg tnpa ditemani sesiape.. kerna semuanye "hang out".. tibe-tibe 1 idea yang noty dalam benak fikiranku.. menulis blog.. urmmm.. nnti ape plak pandangan owg yang mengenaliku menilai aq?? apa yang aku patut buat?? aq menulis.. dan mengeditkannye sedikit demi sdikit smpy ler siap..

aku ade berDOA setiap kali selepas smbahyang:

"ya ALLAH ya tuhanku Yang Maha Mengetahui,, kurniakan lah aku seseOrang lelaki yang sempurna rukun iman dengan rukun islamnya serta soleh Orangnye"

begitulah doa yg sering aku panjatkan kepada DIA yang Maha Berkuasa.. dan itu jugak lah yang doa yang aq ajar kepada beliau.. knp kami begini?? hahhahahhahaa.. it simple answer.. kerna kami xtaw lagi jodoh kami.. tp beliau ler my BFF smpy kapan pun..

melalui doa ini,, ape yang aq dapat?? sebenarnya aq ler orang pertama yang bersyukur sekiranye aq "si perompak tulang rusuknya".. it is look like simple DOA.. tetapi bile dilihat maksud-maksud rukun iman,, rukun islam dan soleh.. ianya merupakan 1 istilah yang mendalam.. mampu merangkumi segenap sudut sebagai seorang muslim.. mahu aq sujud syukur setiap kali bangun subuh sekiranya itu lelaki yang baek hati bagi aq merompak tulang rusuknya..

dua tiga minggu ney,, kelas institusi islam aq blajar bab kawen.. hahahahahhaha.. aq memang tengah mood kahwin ler.. siapa yang tak bahagia sekiranye perhubungan yang halal itu dilafaz dan dimulai dengan 1 baris ayat yang lengkap.. 

"aku terima nikahnya siti zalikha binti ghazali dengan mas kahwin sebuah al-quran.."
tanggal 25-03-2012

hanye sepotong ayat itu,, i mate aq sebagai wanita mengalir lagi.. tetapi beliau harus tahu sesuatu.. saya bukan ler baek seperti yang dilihat.. saya harus diterimanye seadanya.. saya seperti lalang.. kadang2 baek,, kadang2 jahat.. thank you 4 accept both of my identities.. 

kami kaum HAWA,, kaum yang harus dibimbing.. kaum yang harus dilindungi.. kami memerlukan seorang yang mampu menjadi pembimbing.. pelengkap.. tempat seorang isteri disisi suaminya..

aq nk tag jgk walaupun ade dikalangan mereka ini bukan kenalan aq.. tag:

nota untuk diri sendiri:
matlamat tak menghalalkan syarak.. ia itu jgk ler yang AMAT aq takuti sekarang.. semoga kedua orang tua kami memahami kami dan ALLAH permudahakan perjalanan kami walaupun dengan kami bersama orang lain..hadiah yg dapat tue,, aku nk KHATAM dlu bru hadiahkan bg some1.. hahahhahaha.. akhirnya dpt jgk aq selesaikan menaip kontest ney pade ary ini kerna kekurangan teknikal UTM dlm sistem wifi.. :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...